سبد تسهیلاتی ساخت و خرید مسکن

سبد تسهیلاتی ساخت و خرید مسکن

33

دنیای اقتصاد: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اعلام حمایت دولت از فروش قسطی مسکن به تعامل بین سرمایه‌گذار و سازنده با خریدار مسکن در این طرح تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف دولت ایجاد شرایط و امکانات دسترسی به مسکن برای آحاد جامعه است.علی چگینی، مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در رابطه با فروش اقساطی مسکن و همکاری بانک‌مسکن با انبوه‌سازان برای رونق فروش قسطی مسکن اظهار کرد: مهیاکردن شرایط و تسهیل دسترسی به مسکن برای شهروندان یکی از اقداماتی بود که در دولت یازدهم رخ داد. یکی از وظایف دولت ایجاد شرایط و امکانات دسترسی به مسکن برای آحاد جامعه است.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او با تاکید بر آنکه ایجاد شرایط و امکانات دسترسی به مسکن برای آحاد جامعه به مفهوم خانه‌سازی توسط دولت نیست، افزود: دولت باید شرایط ساخت مسکن برای سرمایه‌گذاران، خرید مسکن برای شهروندان و امکانات خرید و ساخت را ایجاد کند. به این معنا که اگر انبوه‌ساز خواست خانه بسازد، امکانات بانکی فراهم باشد یا اگر شهروندی تمایل به خرید خانه داشت بتواند از وام بانکی استفاده کند. چگینی تصریح کرد: با مجموعه اقداماتی که در دولت رخ داد، نرخ سود بانکی در ساخت و خرید در بافت فرسوده به ۸ درصد رسید که عدد قابل قبولی است و این رقم نسبت به سال‌های گذشته که نرخ تورم و نرخ سود بانکی بالا بود در حال‌حاضر شرایط متعادلی را ایجاد کرده است. هم‌اکنون، چندین محصول در ارائه تسهیلات مختلف برای حوزه مسکن وجود دارد.

علاوه بر آنها، بحث صندوق‌های زمین و ساختمان و همچنین، لیزینگ مسکن مطرح شده است که بخشی از آنها اجرایی شدند یا در شرف اجرایی شدن هستند. به گفته وی، فروش قسطی که به نوعی لیزینگ مسکن است تعاملی بین سازنده‌ها با بانک مسکن ایجاد و شرایط را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران و سازندگان راحت به منابع مالی دسترسی پیدا کنند، واحدهای ساخته شده را بفروشند و دوباره به سمت تولید بروند. درعین حال، خریداران نیز بتوانند تا ۵۰ درصد قیمت باقیمانده واحد مسکونی خریداری شده از این طریق را در یک دوره ۵ تا ۸ ساله پرداخت کنند.او تاکید کرد: فروش قسطی مسکن می‌تواند تا حدی شرایط بازار مسکن را بهبود ببخشد و باعث ایجاد شرایط رقابت در حوزه متقاضیان شود. او ادامه داد: علاوه بر محصولاتی که بانک مسکن ارائه می‌کند محصولی این‌چنینی (فروش قسطی مسکن) برای سازندگان و تولیدکنندگان مناسب است و در مجموع برای اقتصاد مسکن و اقتصاد کشور این موضوع مثبت ارزیابی می‌شود.

 

نامه وزیر برای افزایش ۱۰ میلیونی سقف تسهیلات مسکن مهر

در عین حال پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: عباس آخوندی در نامه‌ای به دولت درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در شهر جدید پردیس از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان را داده است.

روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3903 تاریخ چاپ:1395/08/15 بازدید:437بار کد خبر: DEN-1078006

 

۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۰۹:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید