پیشنهاد مسکن «تدریجی» برای کم‌درآمدها

پیشنهاد مسکن «تدریجی» برای کم‌درآمدها


عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: لازم است سیاست‌های تولید و تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد جامعه به سمت ساخت مسکن تدریجی هدایت و سیاست‌ها و برنامه‌های بخش مسکن مطابق با نظام معیشتی گروه‌های کم‌درآمد تنظیم شود.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجیدروستا، درتبیین سیاست‌ مسکن تدریجی برای تولید و تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد عنوان کرد: بیش از پنج دهه است که سیاست تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد درحال پیگیری است ولی تاکنون مسکن تدریجی در برنامه‌ها لحاظ و پیاده‌سازی نشده است.

مسکن تدریجی طرحی است که براساس آن واحدهای مسکونی مناسب سکونت اقشار کم درآمد در حد قابل سکونت ساخته شده و سپس فرآیند تکمیل و توسعه آن همزمان با سکونت فرد در واحد مسکونی و در طول زمان انجام می‌شود.روستا با بیان اینکه امروز نیازمند بازتعریف سیاست‌های توسعه مسکن در کشور هستیم، افزود: امروزه ۷۰ درصد از تولید مسکن برای اقشار کم درآمد در کشورهای درحال توسعه به موضوع ساخت مسکن تدریجی اختصاص دارد.روستا با بیان اینکه درکشور ما سیاست‌ها بیشتر معطوف به ساخت مسکن تکمیل شده است، افزود: تولید مسکن تمام شده هزینه‌بر است و دولت‌ها قادر به تامین منابع مالی و نهادهای آن نیستند. ضمن اینکه درمسکن تمام شده گاه اقلیتی که گروه هدف نیستند مورد توجه قرار می‌گیرند. روستا تاکید کرد: مسکن تدریجی شمولیت و دامنه‌ای وسیع‌تر از ساخت مسکن دارد و در فرآیندی طولانی مدت دولت مردم را دربازپرداخت و پرداخت هزینه عمومی شریک می‌کند.
۲۲ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید