عملیات اجرایی پروژه 256 واحدی مسکونی باران رشت آغاز شد

با حضور مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، عملیات اجرایی پروژه باران رشت با ویژگی‌های منحصر به فرد در طراحی اقلیمی آغاز گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان، عملیات اجرایی پروژه 256 واحد باران رشت با حضور احمد فرشچیان، (رئیس هیات مدیره گروه سرمایه‌گذاری مسکن)، روزبه ظهیری هاشمی، (مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن) به همراه سید مسعود مروج (معاون توسعه فناوری و مدیریت ساخت گروه) و همچنین مدیر عامل، هیات مدیره و پرسنل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان، چهارشنبه 13 شهریور 1398 در محل این پروژه برگزار گردید.

بازدید شهریور98 1

پروژه باران با کاربری‌های مسکونی، تجاری دارای 10  طبقه روی پیلوت و در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع و 256 واحد مسکونی است که زیر بنای کل آن 45000 مترمربع خواهد بود. مدت زمان اجرای پروژه در مطالعات انجام یافته برابر با 48 ماه کاری است و امید است با تمهیدات صورت گرفته، فاز یک مسکونی آن در سال 1400 مورد بهره برداری قرار گیرد.

در این مراسم فتحی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن گیلان، توضیحات کاملی از ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه و اقدامات صورت گرفته را ارائه کرد.

ویژگی های پروژه در طراحی اقلیمی

 طراحی پروژه باران معماری مدرنی است که با طراحی اقلیمی بر پایه مصالح بوم‌آور و الگو واره‌های متعارف در معماری بومی منطقه، شکل گرفته است. کالبد معماری مدولار پروژه به منظور دستیابی به وسعت دید انسانی و کاستن از سنگینی بصری توده بنا، از 2 شکاف افقی در همکف و میانه حجم بهره‌مند شده که در همکف به صورت پیلوت و در میانه طبقات به صورت حیاط نیمه عمومی به وجود آمده است.

وجود سلسله مراتب دسترسی از فضای باز به نیمه باز و بسته و همچنین استفاده از جریان مستمر هوا، با نحوه استقرار مطلوب واحد ها به دست آمده است.

استفاده از روش جت گروتینگ پایدارسازی و آب بندی خاک بصورت درجا

روش جت گروتینگ یکی از شیوه‌های بهسازی، پایدارسازی و آب بندی خاک بصورت درجا می‌باشد، در این روش ستون‌هایی مدفون از مخلوط خاک و سیمان بوسیله پمپ تزریق مخصوص با سرعت و فشار بسیار بالا به ترتیب تا حدود 900 کیلومتر بر ساعت و 700 اتمسفر در محل تولید می‌شود. عملیات جت گروتینگ باعث تغییر ساختار خاک در محدوده شعاع تأثیر و اختلاط کامل خاک با مخلوط تزریق می گردد. این روش اجرایی برای نخستین بار در عملیات بهسازی بستر پروژه باران رشت در گروه سرمایه گذاری مسکن اجرا می‌گردد.

بازدید از پروژه‌های در حال بررسی

در ادامه، مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با هیات همراه از زمین‌های پیشنهادی در شهر رشت جهت ایجاد پروژه‌های جدید با امکان‌سنجی موقعیت مناسب و بهره‌گیری از افق روشن در ساخت و ساز بازدید به عمل آوردند و توضیحات و نکات مورد نظر را از زبان مدیران شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گیلان شنیدند.


بازدید شهریور98 8
بازدید شهریور98 7
بازدید شهریور98 6
بازدید شهریور98 5
بازدید شهریور98 4
بازدید شهریور98 3
بازدید شهریور98 2

 

۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید